Denna huvudvärk har nu blivit min död.

De är ju helt otroligt hur ont i huvudet man kan ha och hur länge man kan ha det. Nu är jag inne på den 3e veckan. eller är det mer? Men jag har ifs haft några enstaka tillfällen utan den här värken.
Från morgon till kväll med en huvudvärk som blir värre för var timme som går.
O det blir verkligen inte bättre av att klassen faktiskt inte kan konsten att hålla käften!
Höll på att bli totallt tokig idag. Förlåt klassen! Ni är helt underbara och jag älskar att jag kan berätta det mesta för er. Men ibland är ni lite onödigt högljudda. Man behöver faktiskt inte kommentera PRECIS allting. Jag tror att såå mycket mer skulle fastna om vi nån gång kunde få en tyst lektion. Och tyvärr är tisdagar de värsta dagarna. Tisdagar är de dagar vi har knappt några raster och massa lektioner där vi får lära oss en miljon grejjer och den dag då även lärare verkar vara lite väl stressade och flummiga. Eller så får de inte riktigt nån kontroll över stämningen. Det är den värsta dagen. Alla är trötta pga att nu är man ute i veckan och det känns som ingen återvändå. En klass som är kära i helgen.
Men vad gör det om vi en dag faktiskt kan försöka vara lite tysta? Skulle det vara så stort besvär att vi inte lämnar några konstiga kommentarer. Eller skriker till en person på andra sidan klassrummet exakt samma mening han nyss skrikit till en annan. Jag vet inte men jag skulle iaf må miljoner så mycket bättre.
Jag är så trött på att hamna i en klass som är så pratig att till och med lärare sätter in extra samtal sinsemellan för att komma fram till en plan att få bukt på oss. Eller att en del lärare faktiskt bävar för att ha oss.
Det är den 3 klassen jag går i nu som är så här. Det känns som att det är mitt fel. Det är mitt fel att klassen är så pratig. Jag menar hur kan det annars komma att jag går nu i klass nr3 med lärare som helst av allt vill sjunka genom jorden eller bara gå hem efter att dem haft oss?

Inte underligt att jag höll på att bryta ihop idag. Trötten, huvudvärken och det Ständiga Snackandet. Plus det faktum att jga hatar att förklara att jag är dålig på nått. Tack J för att det var du som kom där emot mig. Hade aldrig stått ut om det var nån mer som såg mig så svag. Hatar att visa mig svag

Pratade med Katja idag o jag berättade det jag nyss skrivit. Att jag har aldrig riktigt lärt mig engelska. Jag har alltid hamnat med en klass som engelskaläraren inte kan få nån kontroll över. Alltså. en svag lärare + en pratig klass = Madde har snart ig i klassen.
Nu känns det som att jag skyller allt på klassen eller läraren. Jag vet att det är mitt fel att jag inte jobbar hårdare.
Men Ni måste fatiskt förstå. Det är ganska kämpigt när det inte verkar vara någon mer som vill ha en bra skolgång utan att ständigt få huvudvärk.

Nä nu har jag skrivit tillräkligt långt..
Mat snart^^
Sen pluggande till sam provet nästa vecka

SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0