Ja men vad har ni gjort?

Jo jag har visst suttit framför datorn. Nästan hela dagen. Och tittat på film.
Nu är det Narnia. Den filmen är väldigt bra tycker jag. Gillar berättelsen. När jag var mindre drömde jag mig alltid bort efter sånna filmer. Men vem gör inte det? Få vara med om ett storslaget äventyr. Träffa ett talande Lejon i ett förtrollat land.

Visste ni att Narnia är en kristen berättelse.
Aslan=Gud
Om ni läst den Absolut första boken om Narnia så förstår ni nog.
Det är ju han som skapar hela berättelsen och Han utför underverk under alla berättelser.
Isdrottningen=Synd och Frestelser.
Hon frestar ju Edward i den första berättelsen om de 2 sönerna av Adam och de 2 döttrarna av Eva.
Drottningen är även med och frestar de andra berättelsernas hjältar under sagans gång tills Landet försvinner.
Inget Ödets verk här inte. Eller?

 <--Jag gillar den här bilden 'Stolt fotograf!'

SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0