Mardröm eller nästa veklighet?

Å, så sitter man här igen.
Tv:n avstängd. Det är tyst på sånär lite smått snusande utav katten och fläktens lite tjutande ljud ifrån datorn. Även värmepumpen hörs, den som håller huset varmt åt oss.

Mamma är nu påväg upp. Innan var det faktist tyst. Men det blir det snart igen. Pappa och bror har redan gått och lagt sig. Om de sover vet jag inte. Jag sitter ju här nere så det kan jag omöjligt se. Men antagligen så ligger en utav dem och läser en bok.

Själv håller man på att försöka trötta ut sig själv. Inte genom att läsa en bok som jag borde göra.
Nej! Utan att spela det omöjliga spelet: Spindelharpan!
Hur halvpensionär kan man bli? Sitta o spela pensianser såhär innan läggdags. För att bli trött!
OMG! Inte underligt att folk tycker jag är tråkig!
Det värsta är ju inte att jag börjar bli beroende att försöka klara den där skiten. Nej det läskiga är att jag inte orkar gå på toan. Så nu sitter man här aspissnödig men som sagt. Orkar inte resa på mig för att ta mig till toan i 5 min. MAX! "Får vänta tills jag går och lägger mig", rullar tankarna på där uppe.
Nä! Nu är det Madelen Nilsson som går raka vägen upp till sitt rum och läser hela 8 sidor ur robinson cruse! Och där med basta!

Jag borde verkligen säga åt mig på skarpen oftare. Tänk om jag blir världens tråkmåns och sitter hellre hemma och löser ett korsord ifrån veckans Hemmets istället för att gå ut på krogen eller nått annat titt in och ha skoj när jag fyller 25!
AH! VILKEN MARDÖM!
Måste vakna! Det här är ju en läskig tanke!

Och jag måste läsa robinson cruse för skolans skull. Inte för att jag planerat att bli en bokmal och ha mitt lördags skoj i bokklubbar eller på bibliotekets extra-öppet-kvällar.

Jaja! Nyår på torsdag. Det ses framemot.

Vem vill ha årets första kyss.
Av mig såklart!
Natti natt! Det är en här som har lite läsgöra att fixa med.



Den stora dagsfrågan är: Börjar jag eller är jag en halvpensio? Eller har jag bara en ovanlig hobby?


SnickSnack
Tankar från: ellen

sv; god jul på dig! :)

joo det är bra, hur är det med dig då?

haha jaa vet att min klocka går fel,men om jag ska vara ärlig har jag ingen aning hur man ändrar..;)

hihi vaad kul att du följer min blogg via blogglovin också :)

puss på dig!! <3

2009-12-26 @ 00:32:45
URL: http://eellleenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0