... Och en fröjdefull jul!

Japp så ännu en lugn jul hemma i det röda huset med vita knutar.
Mamma lagade återigen alldeles förmycket julmat. Skulle gjort som Ph. Köpt/Bakat en Pizza. Men man blev ju mätt iaf. Synd bara att den här "Festmåltiden" används vid de flesta festligheterna. Föreslog faktist en kalkon, men nej nej, det skulle ju vara traditionell påskmat.
Som i sången "Och julen varar ända in i påska".

Och Katten har knappt ätit nånting. I alla fall inte när vi har sett. Så mor och jag har tvingat i lite olivolja. Ifall det är stopp i avloppet så att säga. Men han verkar inte må dåligt. Han leker och stojar för fullt.
Men han har faktiskt ätit lite. Han åt julskink bitarna jag gav han, och han åt gräs ute vid husknuten när vi var ute med kopplet, så hans hungerstrejk kanske har börjat vända:)


Julafton såg ut såhär: Mamma roppa upp mig ur sängen 9.30 Kl 10.40 gick jag ner och åt frukost. Sen vet jag inte vad riktigt jag gjorde men tiden gick frammåt och vid 12-13 tiden blev det visst tjockisbord som sagt = Mammas öveflödiga mat. Jag tycker knappt om hälften. Hon hade även gjort iordning ägg till mig utan äggula. Synd bara att hon inte riktigt förstått att jag inte tycker om ägg alls om den inte är STEKT utan gulan. Men för att få ner en laxbit och för att göra henne glad slank det ner en ägghalva med majonäs och räkor.
Sen vart det att rullarunt och invänta den årliga tv-tittartiden. Kalle Anka kl 15. Det är bara ett STORT måste. Även om jag nu råkar kunna hela det där programmet utan och innan. Men vad gör det? Det är ju jul!
Efter julens huvudprogram blev det eftermiddagskaffe hos Farmor och Farfar. Farfar vann 50kr på trisslotten han fick i julklapp och farmor blev en aningen glad utav de hemstöpta ljusen hon fick i en överdrivet stor, dock snygg, skokartong. 
Hem igen vid 17 tiden och nu var det äntligen dags att öppna paketen som står under/ brevid den Jättestora granen som vi har varit ute och huggit i en skog nära dig.. oj menar.. Mig.



Julklapparna våra. Japp Det där är våran gran där på bordet. Visst är den stor! Tror bestämmt vi var 5 man när vi drog med oss den hem från gården 2 km bort härifrån^^

Och den där flyttkartongen. Det är fullt med paket i den. Till lilla mig:)


Tänka sig en hel flyttkartong jag ska ha när jag flyttar hemifrån. Vilket antagligen kommer hända om ca 2 år eller nått. Snacka om framtidsförvaltande O.o


I kartongen finns nu:
Förvaringslådor. Typ matlådor.
Burkar, Bunkar,
Kryddburkar
Bestick
Tallrikar
Glas i olika torlekar
Tillbringare
Stekspadar och dylikt
skärbrädor
uppläggningsfat <--fick av mormor
brödkorg <--- fick av mormor
och jajuste ett rivhjärn.

Yippie... så kul.
Fast ändå. Jag önskar mig inte direkt så himlans mycket.
Har ju det mesta jag vill ha. Det skulle va isåfallspotify pemium eller skivor och filmer.
Detta har jag ju nytta av i framtiden.
Och jag har en stor känsla av vad födelsedags paketen kommer innehålla. Kastruller. Oja det kommer. Promise!

Förutom denna låda med nyttigheter fick jag
en sån där lampa som lyser upp allteftersom.
Need for speed- Prostreet.
och 500kr av farmor.
Och ett mobilskydd med gitarrmotiv.
Har jag berättat för er nångång att jag gillar gitarrmotiv? Det är skitsnyggt, verkligen!

Men nu har jag skrivit ett megalångt inlägg, och jag som var osäker på att det skulle bli nått övehuvudtaget.
Haha.

Ha en trevlig fortsättning. Och bli inte allt för avundsjuka på mina fina grejer i flyttkartongen nu bara!

Pusshej!

SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0