ToppenHelgen!

Fredagen:

Jag börjar dagen med att gå upp svintidigt för att sen komma på: "visst ja! Jag har ju sovmorgon! Kan ju sova en timma till åtminstonde.."
Väl i skolan ska vi ha muntligt prov. Det tog 20 min / en halvtimma ungefär. Sen var den dagen slut för vi hade ju ingen idrott :D (ingen idrott alls mer!!!!) Och de andra lektionerna den dagen hade slutat så..
Det bidde att åka till stationen, hämte cykeln och sen cykla till emelie. där vi satt o tittade på devil beside you.
Jag ska verkligen börja kolla på det på min dator!
Kl 16 ungefär hämtar vi upp Neon vid McD och börjar snart att packa in vår packning i bilen. Nåra minuter bär det sedan iväg, vi var nu på väg till Emelies land!

Eftersom att vi kom dit ca en timma/halv timma (kommer ej ihåg hur lång tid det var) så började vi plocka iordning saker o ting i huset.
Vi åkte ner till "Ulrika City" för att hämta de andra kl 18. en bil kom ung en halvtimma senare. Jag följde med i bilen igen. Jag kan nu den här vägen rätt bra..

Äntligen var alla där som skulle vara där.. eller ja nästan. Sista gången jag åkte med i bilen så ringde Linn o sa att de var på väg ut. Men de kom inte förren långt senare. Fast det gjorde inget att de fick gå den hela 5 km långa sträckan, sa de..

Det blev en jättemysig kväll! Jag är så glad att jag följde med! Så glad över att gå i en så mysig klass, i en Musik klass som kan väldigt många bra låtar!

De tre eftersläntrarna lämnade oss vid midnatt nån gång, men vi andra 9 satt kvar o myste vid elden med gitarr o sång.

Ett nattbad hann vi med också kl 00. Kallt var det men jag hoppade i 4 ggr.
Steff jag måste få bilderna!!!

Natten slutade med att vi som sov i anexet först klämmde ihop oss 3 o 3 i 90 sängar.. det bidde lite trång så två gick in e det andra rummet (som det igentligen var menat att nåra skulle sova i..)
Själv låg jag kvar där jag låg.. O blev lite lätt tapetserad utav en smal sak som kan konsten att breda ut sig *lite-evil-arg-blick*.

Jag gick till "min" säng runt 9 tiden på morgonen pga av att jag ramla ur den andra sängen.



Lördagen:
Vi går upp vid elva o äter frukost vid 12 ungefär.
Min vanliga frukostmage var med så det bidde inte så mycket frukost för min del men senare vart jag hungrig. Mumma med två nutella mackor:D

Nån gång vid kl 14/15 så gick vi ner till sjön. Ett gäng på 6 pers ville ut o fiska med roddbåten som fanns till sommarstugan. Jag var inte en av dem. Tre stannade alltså kvar på bryggan och hade det mysigt. I den kalla solen. (det blåste så det blev inte så varmt.

Tillbaka till stugan så blev det dags för Lunch.. kl 16. Eller var det 17?
Vi hade ju också bestämmt oss för att grilla den här kvällen men det planerade vi att det fick bli långt senare. sådär vid 22 tiden.

Efter lunchen blev det lite chill tid. Killarna gick till sjön igen o vi tjejer samlades i den stora sängen.
Tyvärr åkte Neon hem runt då någon gång.
Men senare kom Bea istället så vi var fortfarande lika många i antalet.

Fotboll var det på kvällen med. 1-0 till Danmark, vilket skitspel!
Men det var ju också kubbspel..
Hehe, jag tröttnade efter andra omgången..
Så jag gick in till David o kollade på skitspelet med han o käkade nutella som tröst för att Sverige spelade så dåligt..

Fläskfilèn var supergod vid grillningen! (y)
Tack Emelie!
Och kvällen slutar sen med mys vid brasan igen, till en rad med många härliga låtar och med härliga personer som spelar dem.

Trött var man efter förra nattens sömnproblem. Men i säng kom jag inte förräns vid 3-4 nång gång.. (samma som natten innan) O den här natten delar jag 90cm säng igen.. den här gången med Martin.
Han trängde inte ut sig lika mycket så den här natten blev det mer sömn än förra iaf..
Visst var jag på väg att ramla ut några gånger.. men det mesta var för att jag låg långt ut för att inte mosa in martin i väggen :)


Söndagen:
Väckning kl 11 av Davids mobil.
Kul att jag inte vakna förrens ni hade stängt av ljudet..
..Och slag i rumpan av bea o hennes kudde. *ännu-en-arg-blick*
Men aja Morgon dopp Javisst!
Den här gången doppa jag mig bara två ggr. En för att vara först och den andra för att de andra skulle hoppa i.
Det var ju skönt på sitt vis men hoppas bara jag inte blir sjuker nu!

Frukost igen vid 12. Idag åt jag betydligt mer än vad jag gjorde igår (y) kanon!
Dagen gick mestadels åt att städa.
och kl 13 ungefär började de första åka hem.
Själver åkte jag hem med Emelies mamma o henne kl 15 ungefär.
Visade dem en ny väg till skeda öde så nu hittar de förmodligen dit:)


O nu sitter man här o  tänker:
"Vilken fantastisk rolig helg!  Det här måstes göras om!!!

..och fy vad äklig jag känner mig.. Ska nog duscha nu!"
Ciao Tutti! Puss



SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0