PMS familj.

Ja hej o välkomna till familjen Nilsson.
Som ni ser så hälsar man inte på vanligt trevligt sätt på varanda utan man muttrar nånting surt eller slänger arga blickar.
Här gäller det att inte stöka ner när mamman ser eller låta som henne.
Ser mamman er kommer det snart sarkastiska menignar om hur hårt hon sliter i hemmet medans resten tydligen bara sitter som en säck potatisar i soffan. Gör man nånting i hemmet som, låt oss säga, bakar, tvättar och plockar/städar lite så har man alltså fortfarande inte hjälp till nånting utan bara suttit i soffan.
De här sarkastiska meningarna övergår snabbt till gälla eller inte så gälla skrik och krigsrop för att man inte riktigt hörde vad som sas första gången när de sakrastiska meningarna mumlades fram.
Om man råkar ta efter det beteendet att man ger suckande kommentarer till de som skräpar ner efter att man städat möts man utav blickar tomma som ostonskal på Hell's kitchen och en suck som säger "som om jag bryr mig". Och om man råkar prata lite för ofta om en sak(oftast har man bara sagt samma sak EN gång tidigare) eller begär en sak av brodern eller pappan så möts man snart av irriterande ursäkter om att de inte har tid eller att de helt enkelt vägrar.
Du kommer snart att märka att det inte är lönt att ens försöka argumentera med den här familjen då alla ändå bara blir tjuriga och vägrar medje att de faktist kan ha fel. Och om de nu faktist medger det så grattis! Du måste ha vunnit på lotto på vägen hit för himlans vilken tur du har!

Ibland dock har den här familjen sina stunder. Då har familjen antagligen tajmat sina PMS veckor så att de har en vecka utan PMS tillsammans.

Så välkommen på egen risk!
Du trivs nog bättre hos familjen Addams.

God Natt nu ska jag drömma mig bort från iaf det här rummet.

SnickSnack
Tankar från: Fiski

ush, låter som min familj -_-



svar: neej! se den, den var bra!

2009-10-11 @ 09:45:20
URL: http://technophobia.blogg.se/
Tankar från: Camilla

Åh det låter precis som hemma hos mig ><

2009-10-11 @ 14:51:39
URL: http://sunandstorm.blogg.se/
Tankar från: Fiski

svar: hehe. ja, skjuts till norrköping låter inte helt fel ;D

2009-10-11 @ 20:52:42
URL: http://technophobia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0