Lördag och hemfärd

Hemma nu efter en jeeklans trevlig kväll igår! Den var riktigt trevlig du fiski!

Det blev att äta varma mackor o MASSOR med maränger och marangswiss!
Mumma för magen!
Så jag kanske ska ta o träna Nånting idag iaf. annars blire ju bara att sitta här i sängen hela eftermiddagen!
Fast jag gör ju faktist något bra med. typ samhällen o skriver om det goda samhället. Det är riktigt svårt måste jag säga. Komma på ett flertal argumentationer om varför jag valde som jag gjorde. Nepp, det är inte lätt alls!

Hemfärden ifrån Fiski:
. Innan jag hoppar på moppen för en frusen färd till linghemstationen så river jag först halva deras garage..
Måste verkligen träna på det där med höger o vänster!
.Väl på stationen upptäcker jag att juste skolkortet funkar ju inte nu! o mitt fritidkort har tagit slut. Så då fick man ju spendera 170 spänn bara sådär. Aldrig något bra med det!
. Framme i´linköping o sätter mig inne i bussväntsalen. En med någon form ab cp skada kommer framm o säger att det är några som har ljugit för henne om hur bussarna går. Jag berättar för henne att hennes buss går om 1 minut och den andra bussen hon snackade om bara går 5 min efter det. Hon sticker iväg lite snabbt bort till sin busshållplats o jag sitter lungt kvar o väntar på att tiden kan sluta snigla sig fram så.
. En grabb kommer in på bussväntsalen o hälsar på en som suttit o väntat där på han. Åh, det var så roligt att höra på. Det var ju nästan diret taget från en ronny o ragge avsnitt.
O sen snackade de om en cykel o jag håll ju på att få andningssvårigheter där jag satt alldeles trött och med dålig humor. Men de stack iväg o nu var det äntligen bara 5 min kvar innan bussen skulle komma.
.2/1 min kvar innan bussen hade kommit kommer den där halvt cp-skadade kvinnan tillbaka o jag började nästan tro att hon skulle komma o beskylla mig för att jag nu hade ljugit för henne. Så snabbt kom jag på en innre dialog om hur jag skulle försvare mig o berätta för henne hur det låg till. Hennes buss var nämligen nu 5 min försenad.
Men som tur var gick hon o ställde sig till där man köper kort och JA! min buss kom inrullande.
Nu slapp man äntligen dessa väntans stunder. Och oj vad hungrig jag började bli!

Men nu åter till samhällsprojektarbetet...grejen.

SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0