Jag har nog väldans mycket fördomar.

Min kompis håller på med ett jätte intressant ämne i sitt samhällsarbete och ställde därför lite undersökande frågor.

Dessa frågor:
"Jag håller på med ett arbete i samhällskunskap där jag undersöker olika subkulturer och ska göra en undersökning om människors syn på vissa subkulturer.

Därför skulle jag vara hemskt tacksam om du kunde svara på följande frågor (och var inte rädd för att vara fördomsfull):

1. Vad är en skinhead i dina ögon?
2. Vad tänker du på när du hör ordet BDSM (sexuellt orienterad subkultur med inriktning på bondage/dicipline/sado/masochism)?
3. Vad är straight edge?
4. Vad är en nudist i dina ögon?"



Jag svarade:

Hello! Javisst kan jag ställa upp^^

1. En väldans blond/flintskallig, lång snubbe som klär sig i militär liknande kläder, alternativt skinnjacka, läderskor, smalabyxor osv. Som inte är så förtjust i folk av en annan bakgrund och som gillar att slåss.

2. Jag tänker; AJ! och jag har nog inte hört så mycket av det där.

3. Hm. rak punkt? Nä jag vet inte. Känner mig ganska okunnig i det här laget :S

4. En fri människa som gillar vara naken (och som har en fri själ). Oftas gamla gubbar med överklassmage och ovanligt mycket bröst/mag hår. Eller möjligtvis en kvinna, typ tysk, som vägrar raka armar och ben och som är vegitarian eller även vegan. Lever som en bohem och har nästan alltid sarong på sig och inga trosor.

Jag känner mig fördomsfull.
 men jag är bara människa!


SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0