semestertider är bra tider :)

En vecka kvar nu kan man säga på sommarlovet. Sen är det dags för en 4 veckors lång period med arbete. sen börjar skolan. Men inga ledsna miner här inte, det blir kashingeling i kassan och en ny bra grej att skriva på cv:t Toppen bra:D

Helgen i Västervik var verkligen välbehövlig. Utomordentligt rolig och juvligt trevlig.
Vi tänkte ju först campa på lysingsbadet. Men där var alla tvugna att vara över 18. Å det var ju bara jag som var det..
Så vi fick allt vända om och ställa oss på en parkering i närheten och invänta svar från Lizette's pappa. Efter många "Åh, Men svara då!" Fick vi reda på att vi fått plats på en trädgård mitt i centrum av Västervik. Sweat!
Gratis, egen dusch och toa och nära till allt. PERFECT!

Så upp med ett tält inne på en trädgård till ett par pansionärer och bröja röra omkring med massa pizza, madrasser, sovsäckar och lite annat smått och gått.

Dagen efter vaknar vi i värmande bölja (jag vet att det ska va böjlande värme men hur kul är det att skriva?). Tältet har det lite svårt att hålla kvar kylan med 5 pers inklämda. Det bidde lite mackor och juice till frukost och en snabb ihoppackning av badkläder för att ta reda på hemköp och sedan vidare till lysingsbadet för en heldag på en klippa. Vi gick förbi den söta vakten igen. Kanske borde tagit bild?

Jag övervann min rädsla för det där otäcka gräset på havsbottnen genom att gå steg för steg över en sten/berg som låg och böljade under vattenytan. Tur att man hade en tuffing till Viktor som kunde hålla mig i handen och tvinga mig över det där äkliga slingrande sakerna. För att simma själv tillbaka vägrade jag. Tänk ifall hajen kom! :O

Så vi stack alltså över till andra sidan och gick åter bron tillbaka till klippan vi satt på. Jag kände mig asball!
Lite grillning blev av trots förbudet mot engångsgrillar. Men vi hittade ett fint lite ställe som redan var en utmärkande grillplats och la på våran engångsgrill på ett gulligt vis. Efter många timmar konkade vi tillbaka grejjerna till parkeringen och bilen och begav oss tillbaka till the perfect place för att finna att stället är övegivet och vi får fixa kaffe med hjälp av stormköket ifrån Maxi-kassen.

Kvällen avslutades med en middag på en thai-resturang och nästan ett glas heinken för min del, ändrade mig i sista stund till isvatten. Och ja, jag valde SÅ rätt. Sparade lite pengar och kunde äta mer utav den goda maten (Ni vet mättnadkänslan av ett glas öl?) plus att efter en så varm dag så var det inte mer än rätt att dricka ett glas iskallt lockande vatten.
Senare vid läggningsdags hade vi bestämt oss för att ute under stjärnorna ville vi ligga. Sagt och gjort tog  vi ut båda madrasserna och myste ner oss i sovsäckarna. Men den kvarvarande värmen och myggen höll oss vakna så vid midnattsskiftet blev det en kort promenad genom kvarteret för att sen bestämma oss för att skicka in madrasserna i tältet igen. Myggen hade segrat!
Vaknade vid 10 dagen efter, plockade ihop och åt frukost och vid lunchtid var vi därifrån efter sagt hej då och tackande fraser för att vi fått bo på parets trädgård. Självklart fick de en blomma! En orange sådan.

Det bidde en fika i Gamleby och ett hopp från 10an vid hammarsbadet. (för min del alltså, nu är jag ju ännu coolare :D)
Och Hemma var vi vid 17-18 tiden.


En awsome helg med ett Toppenhärligt gäng till vänner!


Det fick bli ett till kort för viktor kom inte med på det över.


(fler bilder finns att finna på Fb)

SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0