frostig morgon.

Det hände en liten lustig sak när vi var i stockholm sista natten.

Det var på morgonen sisådär runt nio, när man ligger lite halvvaken i det ljusa rummet och gosar med kudden när helt plötsligt;  DUNK! DUNK! Man sätter sig upp och försöker förstå om det kommer från de där halvsovande drömmarna eller om det är från den verkliga dörren dunkandet kommer ifrån. Jag gick in till de andra som också såg nyvakna och suspicious ut mot dunkandet. Frågan, ställd av mig, "Hörde ni me..." avbryts av ytterligare Dunk! Dunk! Iklädd vit halsskuren T-shirt med trycket LEJON och ett sådant målat och ett par minst lika vita shorts försöker jag yrvaket trotsa den sega dörren som gick ut mot trapphuset med Lizette hängandes bakom den vänstra axeln.
När vi äntligen har lyckats få dörren på glänt står det en gubbe där ute med nått otympligt bredvid sig.
"Jag är här för att byta ert kylskåp"

Lite random sådär på morgonen.


SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0