Stolthet och fördomar.

Vilka har inte det?
Alla är vi väl stolta för någonting? Även om vi inte vill visa det. Jag är riktigt stolt över att jag inte har gått upp i vikt över julen. Snarare tvärtom^^
Och jag är riktigt stolt över min presentation till på torsdag. Måste bara öva in all fakta så jag kan svara på frågor ifall någon undrar sen. Och för att för en gångs skull låta smart.
Jag är också stolt över mitt hår. Det är jag faktiskt. Aldrig att nån skulle få mig att plattpermanenta.
Fast jag funderade på det ett tag. Under min riktigt osäkra period. Tror det var vid 14 års ålder. Vilken tur att alla förbjöd mig att görat. Nu irriterar jag mig bara på alla som tjatar om att platta mitt hår. Ok för frissörer eftersom att det är lättare att klippa håret när det är platt. Men när vänner hela tiden trycker ner mina lockar. Nä, det får de ta och sluta med!
<--- Gammal bild. Men Jag lovar jag har fortfarande liknande lockar på skallen. Om inte mer...

Och fördomar. Säg nån. En enda människa som inte har en enda fördom mot någonting.
Jag kan ärligt säga att jag har nått emot tjejer med otroligt mycket fondation, och turkar. Iaf först när jag ser dem. Men när jag väl börjat prata med en är hon säkert hur trevlig som helst. Men det är en fördom jag har. Tycker inte om fördomar. Men man har dem.


Det är bara att svälja sin stolthet och se fördomarna i vitögat.

Man kanske inte blir kvitt fördomarna för det. Men man lär sig att visa dem mindre


Och påtal om filmen. Vet inte vad jag ska tycka om den riktigt. En sålänge är den faktist bra. Lite platt men bra. Får mig att tänka liksom. Men den är förutsägbar. Men det är ju nästan alla Amerikanska kärleksdraman. (Kolla ännu en fördom).

Men nu ska jag sova. Har ställt min nya Wake-up light klocka på halv 9 :O Så ska se om den funkar^^

Natti natt!

SnickSnack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0