Tanke om tuttar.

Varfrö är det sånt babbel om tjejer som går toppless? För alla har ju tuttar. Varför måste de kvinnliga döljas?
Är det för att de är större och hänger? Men det gör det ju på en del män med. Ska vi behöva dölja hängande tuttar män inte män med nästan större tuttar än mig? Och jag har ändå relativt stora bröst, har jag hört.
Men är det för att de har blivit sexuella objekt? Är det det det handlar om? ( oj många det där men jag tror ni fattar den meningen). Att vi blottar oss. Utgör sexuellt ofredande? Men det är ju inte så väldans trevligt att se gubb-bröst på stranden heller. Eller lite kraftigare män med större hängpattar än mormor. Nu säger jag inte att det bara är de större männen som har tuttar. Det finns nogrlunda smala män med med tuttar som hänger lite, ungefär storlek 75a-b om vi ska snacka bh-storlek.
Varför är det än en gång kvinnan som måste stå som det sexulla objektet? Varför är det vi som måste anpassa oss? Dölja det som gör oss annurlund än männen?  

Och oj vad jag gillar de länder där kvinnorna går runt som ingenting utan bh och bikiniöverdel.

Och va sjuttor har de bara satt dit FE framför male för att få fram ett ord för kvinna?


Vilka tuttar skulle du hälst villja se på stranden/ vid poolen?

Tänkte väl det.



För övrigt tycker jag att tuttar är rätt fula. I alla fall om man ser endast brösten. Det blir en annan sak om man ser helheten.
Det ser ju ut som nått som stirrar på en. Haha.

Aja. Berätta dina tankar om det här:)

SnickSnack
Tankar från: Stephanie

sv; nej det har du inte ? :D

2010-01-13 @ 20:04:53
URL: http://enclose.blogg.se/
Tankar från: linnea

haha, rolig läsning det där!

jag vet iaf vilka jag skulle välja.. :P

2010-01-14 @ 19:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0